Identyfikacja wizualna

Każda firma posiada swoją nazwę, logo czy też hasła, które kojarzą się bezpośrednio tylko z nią. Muszą być takie, aby pozytywnie kojarzyły się klientom, ponieważ w pewien sposób jest to umiejętne prowadzenie marketingu firmy. Dlatego ważne jest, aby te symbole i elementy wysyłały jasne i spójne komunikaty. Mówiąc prościej, jest to identyfikacja wizualna Wrocław. Marka powinna wyróżniać się na tle innych, przekonać do siebie klientów i zostać pozytywnie odebrana i zapamiętana. W ten sposób zostanie ona w świadomości klienta na dłużej, co daje duże szanse na jego powrót do marki w przyszłości. Taka identyfikacja powinna kojarzyć się tylko i wyłącznie z jedną firmą i usługami, jakie ona oferuje. Jest także uzupełnieniem firmy. Powinna się ściśle kojarzyć z tym, co dana marka może nam zaoferować i zapewnić. Na przykład, patrząc na firmę z logiem nadgryzionego jabłka, od razu wiemy, o kogo chodzi, nawet nie podając jej nazwy. W dodatku oryginalna czcionka także pomaga w zapamiętaniu jej oryginalności. Nazwa nie powinna ulegać zmianom, gdyż może się ona przestać kojarzyć z produktami tej marki. Tak samo logo firmy, aczkolwiek tutaj ma się większe pole do popisu. Można stopniowo wprowadzać zmiany w logo tak, żeby ono w efekcie się zmieniło, ale klienci tego nie zauważyli. Widać to idealnie na przykładzie choćby popularnego napoju gazowanego o brązowym kolorze, którego logo przeszło kilka zmian w swojej karierze. Tworząc nowe logo trzeba pamiętać, gdyż obok nazwy jest ono najczęściej zapamiętywane. Powinno być ono jasne i czytelne, bardzo łatwe w odbiorze. Z identyfikacją wizualną wiążą się także mniej widoczne zmiany, takie jak choćby dobrze zaprojektowane wizytówki, odpowiednie pieczątki firmowe czy stroje dla pracowników, jeśli są one konieczne i używane. Duży wpływ na odbiór marki mają także kolory. Dobranie ich jest bardzo ważne i często najlepiej zapamiętywane. Jedna popularna marka, pomimo zmiany kolorów, dalej jest kojarzona z tymi wcześniejszymi, dlatego warto o to się zatroszczyć.

Materiał opracowany we współpracy z connectthedots.pl