Joga hormonalna to nie jedynie trening fizyczny.

Dzisiejsze społeczeństwo wydaje się posiadać lepszą przytomność co do spraw swojego zdrowia. Ludzie na ogół zdają sobie sprawę, że równie kluczowy jak np. adekwatna dieta, jest ruch. Sport współcześnie obejmuje wysokie położenie w hierarchii obywatelskich rozrywek, a zarazem koniecznych rzeczy do wypełnienia na przestrzeni dnia. Wielość przeróżnych dyscyplin i idei gimnastycznych gwarantuje wybranie przez wszelką jednostkę systemu ćwiczeń idealnego właśnie dla niej. Możliwość wymieniania się doznaniami na tego rodzaju temat pomiędzy fanami konkretnej dyscypliny, chociażby przez wypowiedzi własne w mediach społecznościowych, znacznie tutaj upraszcza. Dodatkowym krokiem jest już odnalezienie grupy ćwiczeniowej bądź – zależnie od zainteresowań – osobistego cyklu zajęć i rozpoczęcie chodzenia na sesje. O ile sposób ćwiczenia gimnastyki zaspokoi potrzeby, przebiega zwykle czas prawdziwych ćwiczeń.

 joga hormonalna

Interesującą sugestią zdaje się być joga hormonalna. To coś o wiele więcej niż jedynie trening – ma ona zalety lecznicze. Na skutek niej jest dozwolone ponownie uruchomić produkcję żeńskich hormonów. Polega na wewnętrznym masażu, mocnych technikach oddychania, i również ukierunkowaniu energii życiowej na narządy odpowiadające za produkcję hormonów. Reguluje kondycję, leczy efektywnie dużo uciążliwych, trudnych wręcz dolegliwości. Treningi wchodzące w skład tego typu jogi wpływają wprost na jajniki, tarczycę, przysadkę, nadnercza.

Ów sposób gimnastykowania się zalecany jest damom wchodzącym w okres menopauzy i klimakterium, mającym problemy z rozrodczością, skrzywdzonym zaburzeniami hormonalnymi (np. zespołem policystycznych jajników, zaburzeniami cyklu menstruacyjnego, silnym PMSem).

Wstępnie konieczne są szczegółowe konsultacje z terapeutką, dobierającej do każdego problemu właściwe pozycje.